Co sprawia, że odzież reklamowa jest tak popularna?

Co sprawia, że odzież reklamowa jest tak popularna?

Trudno znaleźć firmę, nawet małą, która nie posiadałaby jakiejś formy odzieży reklamowej. Zwłaszcza, jeśli działa od dłuższego czasu. Mowa tutaj zarówno o odzieży, która przekazywana jest pracownikom (czy w prezencie, czy jako obowiązkowy element stroju roboczego), jak i takiej, która ma charakter typowo promocyjny i trafia do nowych lub obecnych klientów.

Typów gadżetów reklamowych jest setki, natomiast mało które z nich cieszą się taką popularnością jak odzież reklamowa. Można się zastanawiać, z czego właściwie to wynika, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że mało które dwie osoby mają identyczną czy nawet podobną garderobę, więc wydawałoby się, że przekazywanie ludziom odzieży jest dość ryzykowne. W rzeczywistości jednak często bywa to strzałem w dziesiątkę.

Odzież reklamowa ma charakter uniwersalny

Każdy może mieć inny gust. Niektórzy wolą ubierać się bardziej profesjonalnie, inni – casualowo. Część osób preferuje styl sportowy, część styl retro. Możliwości jest naprawdę wiele, ale wbrew pozorom nie stoi to w sprzeczności z ideą odzieży reklamowej. Koszule reklamowe, t-shirty czy bluzy o klasycznym kroju są na tyle uniwersalne, że mogą przydać się każdemu, przy czym branża ma tu istotne znaczenie (w niektórych branżach koszula czy polówka będzie lepszą opcją niż t-shirt i vice versa).

Nawet, jeśli nie pokrywają się z typowymi kreacjami noszonymi przez daną osobę, to sprawdzą się chociażby jako wygodna odzież do noszenia w domu. Szczególnie, jeśli firma zadba podczas zamawiania odzieży reklamowej o jej odpowiednio wysoką jakość. Im lepsza jakość materiału i wykonania, tym jest bardziej prawdopodobne, że koszula, t-shirt czy bluza rzeczywiście będą noszone.

Warto też zadbać o wysoką jakość nadruku (bądź haftu) – trzeba dobrze zaplanować, co się na nim znajdzie i właściwie go wykonać. Przygotowanie grafiki pod nadruk to zadanie dla wykwalifikowanego grafika, a nie przypadkowej osoby. Trzeba też pamiętać, że kolorystyka odzieży musi dobrze komponować się z kolorami nadruku.

Kiedy odzież reklamowa przyda się najbardziej?

Odzież reklamowa często idzie w ruch podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń promocyjnych. Targów, konferencji branżowych, publicznych pokazów nowych produktów. Zwykle rozdaje się ją wtedy za darmo. Niektóre firmy ponadto sprzedają swoją odzież reklamową w specjalnych sklepach, aczkolwiek wcześniej muszą zbudować silną pozycję i rozpoznawalność marki na rynku.

Różnego rodzaju odzież reklamowa przyda się także podczas wspólnych firmowych wyjazdów, spotkań i sesji zdjęciowych – zawsze lepiej to wygląda na zdjęciach i nagraniach, gdy na przykład cały zespół ma podobne bluzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.