Popularne podziały klientów indywidualnych banku

Podział według stopnia zamożności

Mówiąc prościej, podział ten oparty jest na wysokości dochodów. Wyróżniamy 3 grupy klientów indywidualnych banku:

Klienci powszechni

Jest to grupa klientów banku, która zarabia mało bądź ich dochody są średniej wysokości. Korzystają oni ze standardowych i najbardziej popularnych, w tym najtańszych produktów i usług finansowych banku.

Klienci średniozamożni

Są to klienci zarabiający bardzo dobrze, a na pewno więcej aniżeli klienci stanowiący najpowszechniejszą grupę. Klienci indywidualni banku uplasowani w grupie średniozamożnych korzystają z całej gamy produktów dostępnych na rynku.

Klienci bardzo zamożni

Ta grupa klientów indywidualnych zarabia ponad przeciętnie. Ich dochody są duże na tyle, że wymagają indywidualnego traktowania oraz specjalistycznych produktów. Klienci bardzo zamożni nie korzystają z produktów ogólnodostępnych, a przygotowanych specjalnie dla nich w oparciu o ich indywidualne potrzeby, produktów specjalistycznych.

Podział według Jacka Grzywacza w oparciu o kryterium behawioralne

Klienci indywidualni niewymagający

Są to osoby, które korzystają ze standardowych usług stacjonarnych i elektronicznych. Są to osoby młode, w dużej części uczniowie szkół i uczelni wyższych.

Klienci indywidualni wymagający

Do grupy tych osób należą osoby z wyższym wykształceniem i dobrze zarabiający. Korzystają z produktów, które przede wszystkim przynoszą zysk. Interesują ich produkty specjalistyczne oraz usługi na bardzo wysokim poziomie i o dużej jakości.

Klienci indywidualni konserwatywni

Są to osoby starsze. Ze względu na to, ze są to osoby nie wychowane w dobie internetu i tak szybko zmieniającego się świata, zainteresowane są produktami tradycyjnymi, które dobrze znają od lat. Nie interesują ich nowości wprowadzane na rynek bankowości.

Klienci indywidualni skromni

Są to przede wszystkim osoby niewykształcone, które ze względu na niski poziom wiedzy, mają małe wymagania. Korzystają tylko z produktów najprostszych i najpopularniejszych, po które najczęściej sięgają nie z własnej woli, a z konieczności. Przykładem może być np. założenie konta w banku przez pracownika fizycznego, tylko dlatego, że pracodawca nie przewiduje innego sposobu wypłaty pensji, aniżeli przelew bankowy. Gdyby nie to, klient skromny w ogóle nie zdecydowałby się na założenia konta w banku, gdyż nie korzysta z niego na innych płaszczyznach.

Klienci indywidualni krytyczni

Tę grupę klientów indywidualnych banku budują ludzie młodzi, którzy nie boją się walczyć o swoje i mają oczekiwania również względem banku. Mają niezbędna wiedzę, potrafią wyszukać informacje na własną rękę, umieją wyszukać okazje i porównać dostępne produkty. Korzystają z promocji i wybierają najkorzystniejsze czyli najczęściej najtańsze usługi i produkty.

Więcej potrzebnych informacji znajdziesz na https://habzafinanse.com.pl/

 

Dodaj komentarz